२०८१ फाल्गुन १७, शनिबार ०८:०२

सनातन परम्परालाई निरन्तरता दिँदै फाल्गुन कृष्णपक्षको अमावश्या अर्थात् बिहीबारदेखि धनुषाको कचुरीस्थित मिथिला बिहारी मठबाट मध्यमा परिक्रमा शुरु भएको छ । बिहीबार कचुरीबाट प्रस्थान गरेका परिक्रमावासी जनकपुरधामको दक्षिण सीमामा उपस्थित हनुमान गढीमा रात्रि विश्राम गरे । अनि शुक्रबार बिहान यहा“बाट प्रस्थान गरेर कल्याणेश्वर महादेवको काँखमा रात्रि विश्राम गरेर शनिबार बिहान फागुन शुक्लपक्षको द्वितीया तिथिमा १५ दिने मध्यमा परिक्रमा विधिवत शुरु हुने छ ।

मिथिला बिहारीको डोलाको नेतृत्वमा धार्मिक यात्रामा निस्केका देशी–विदेशी साधु–सन्त– महन्त तथा श्रद्धालुहरुको टोली फागुन पूर्णिमाको पूर्व सन्ध्यामा जनकपुरधाम फर्किने छन् । पूर्णिमाको बिहान जनकपुरधाम नगरको अन्तःगृह परिक्रमा गरेर पन्ध्र दिने धार्मिक यात्रा सम्पन्न हुने छ । मध्यमा परिक्रमा यस भेगकै सबभन्दा लामो समयसम्म चल्ने धार्मिक यात्रा हो । परिक्रमावासीहरु नेपालका १ सय ५ तथा भारतका २८ गरी कुल १ सय ३३ किलोमीटर पैदल यात्रा गर्छन् ।

प्राचीन मिथिलाको राजधानी जनकपुरधामको चारै कुनामा स्थापित चार शिवालयहरु क्रमशः कल्याणेश्वर, जलेश्वरनाथ, क्षीरेश्वरनाथ र सतोषरलाई आधार मानी परिक्रमा गर्ने परम्परा रहेको जानकी मन्दिरका महन्त रामतपेश्वर दास वैष्णवको कथन छ । यात्रीहरु भारतको कलना, फूलगामा, करुणा र विशौल तथा नेपालको धनुषा र महोत्तरीका गरी ११ स्थानमा राति विश्राम गर्छन् । उनीहरु महोत्तरीको मटिहानी, जलेश्वर, मडई, ध्रुवकुण्ड, कञ्चनवन तथा धनुषाको पर्वता, धनुषाधाम, सतोषर, औरही, विशौल हुँदै पुनः कल्याणेश्वर पुग्ने छन् ।

श्रद्धालुहरु विश्राम गर्ने ११ वटै स्थान धार्मिक महत्वका छन् । फुलहरमा राम र सीताबीच पहिलो मिलन भएको धार्मिक विश्वास छ । रामसीताको विवाहको बेला तयार गरिएको विवाह वेदीको माटो मटिहानीको पवित्र लक्ष्मीसागरबाट खनेर ल्याएको मान्यता छ । कञ्चनवनमा राम र सीता फागु खेलेको किम्वदन्ती छ भने सीता स्वयंम्वरको बेला भा“चिएको शिव धनुषको एक टुक्रा धनुषाधाममा खसेको बताइन्छ । यसैगरि सतोषरमा सप्तऋषिको आश्रम रहेको धार्मिक विश्वास छ ।

देवी देवताको जन्मस्थान, धार्मिकस्थान तथा पवित्र पर्वत, नदी आदिको प्रदक्षिणा गर्ने परम्परा नयाँ होइन । राम जन्मभूमि अयोध्या, नेपालको पशुपतिनाथ, कृष्णजन्मभूमि मथुराजस्तै आदर्शनारी सीताको जन्मभूमि जनकपुरधामको परिक्रमा गर्ने पुरातन परम्परा हो । परिक्रमाका सहभागीलाई परिक्रमावासी भनिन्छ । अधिकांश सहभागी १५ दिनको खाद्यान्न, लत्ता– कपडा, औषधिआदि संगै लिएर जान्छन् । गृहस्थ र साधुहरु अ–आफ्ना घोडा, गाई, गोरु, गाडा, बाँदर पनि संगै लान्छन् ।

परिक्रमामा विशुद्ध पारिवारिक माहौल हुन्छ । यसै कारण परिक्रमावासी भनिएको हो । परिक्रमावासीहरु खाली खुट्टा यात्रा गर्छन् । शाकाहारी भोजन गर्छन् । वासस्थान अनुसार खानाको परिकार पनि फरक फरक हुन्छ । कञ्चनवनमा अरकञ्चन (गुंद्रुक जस्तो मैथिल परिकार), धनुषाधाममा रसभरी, करुणामा अल्हुवा(सकरकण्ड) र दूध, विशौलमा करी–बरही खाने चलन छ । खान–पानको व्यवस्था परिक्रमावासी आफै गर्छन् । स्थानीयवासीहरु सामूहिक भोजनको व्यवस्थापनि गर्छन् ।

सहभागीहरु दिनमा यात्रा गर्छन्, अनि भजन–कीर्तन गाएर रात बिताउँछन् । मध्यमा परिक्रमा चलिरहेको तथा विभिन्न विश्रामस्थलहरुको सर–सफाई, खाना–पानी, बिजुली, शौचालय, औषधि उपचार आदिको व्यवस्थामा स्थानीय सरकार जुटिरहेको बेला मेरो मनमा एउटा अनौँठो जिज्ञासाले दरिलो प्रभाव जमाएको छ । त्यो के भने १५ दिने परिक्रमाको क्रममा झण्डै २५ लाख श्रद्धालु सहभागी हुन्छन्, तर यस आयोजनबाट हामी आम्दानी कति गर्छौ ? भारतको प्रयागराजमा आयोजित महाकुम्भ भर्खरै सकिएको छ ।

भनिन्छ– महाकुम्भमा झण्डै ६५ करोड श्रद्धालुले पवित्र स्नान गरे । भारत सरकार महाकुम्भ आयोजनमा केही सय हजार रुपैयाँ खर्च गरेको थियो र आयोजनबाट केही हजार करोड रुपैयाँ आम्दानी ग¥यो । पशुपतिको दर्शन र सिद्राको व्यापार जस्तै हो । हामी यात्रीहरुका लागि भोजन, आवास, शौचालय, बिजुली वत्तीलगायत प्रायः सम्पूर्ण वस्तुको जोहो गरेर परिक्रमात्र होइन विवाह पञ्चमी, रामनवमी, झुला लगायतका पर्व–उत्सवहरुलाई निरन्तरता दिँदै आएका छौं ।

पुर्खाले शुरु गरेको परम्परालाई निरन्तरता दिनु हाम्रो दायित्व पनि हो, तर भारतले जस्तै यस्ता धार्मिक पर्व उत्सवहरुलाई हामीले किन व्यावसायीकरण गर्न सकिरहेका छैनौँ ? जनकपुरधाममा आयोजित रामायण कन्क्लेभमा पाहुनाहरुलाई भारतमा निर्मित मायाको चिनो प्रदान गर्न अभिसप्त जनकपुरधामवासी आफ्नै मौलिक मायाको चिनो किन बनाउँन सकेका छैनौँ ?

गंगा, यमुना, सरस्वतीको त्रिवेणीमा आयोजित महाकुम्भमा लाखौं रुपैयाँमा भाडा लाग्न सक्ने अस्थायी टेन्ट निर्माण गरिएको थियो । त्रिवेणी छेउमै हेली पैड निर्माण गरिएको थियो । अस्थायी पूल, सडक तथा सुविधा सम्पन्न स्टार होटलहरु निर्माण गरिएको थियो । र पो विल गेट्स र अम्बानीजस्ता खरबपतिहरु कुम्भमा स्नान गर्न गए । हामी मध्यमा परिक्रमा सडकसम्म निर्माण गर्न सकेका छैनौं ।

विश्रामस्थलहरुमा स्टार होटलको कुरै छाडौ राम्रा धर्मशालासम्म निर्माण गर्न सकेका छैनौं । जनकपुरधाममा आयोजन हुने पर्व उत्सवहरुमा पैसा खर्च गर्न सक्ने श्रद्धालुलाई आकर्षित गर्न तथा उनीहरुको प्रवास लम्ब्याउन भौतिक संरचनासंगै मौलिक खान–पान, कला–संस्कृति तथा शान्ति सुरक्षाको दरिलो व्यवस्थापन गर्न आवश्यक छ ।

जो तीनै तहको सम्मिलित प्रयासले मात्र सम्भव छ । यद्यपि परिक्रमा सडक तथा विश्रामस्थलहरुलाई सुव्यवस्थित गर्न जनकपुरधाम उपमहानगर पालिकका प्रमुख मनोजकुमार साहको अगुवाइमा परिक्रमा पुग्ने धनुषा र महोत्तरीका ९ पालिकाका प्रमुखहरुले मेयर्स फोरम गठन गरेको छ । जनकपुरधाम उपमहानगर पालिकाका प्रमुख मनोज कुमार साह, मेयर्स फोरमको माध्यमले विश्रामस्थलहरुको सौन्दर्यीकरण, साफ सफाई, खानेपानी, शौचालय तथा धर्मशाला निर्माणलगायतका भौतिक संरचना निर्माणमा सहजीकरण गरिने बताएका छन्

Comment


Related News

Latest News

Trending News